Toti, incepand cu 2006 am fost martorii unei lupte in surdina cu miza aurul aflat in Apuseni, incepand cu cel de la Rosia Montana. Unii sunt mai curiosi decat altii, astfel incat am reusit intr-un final sa depasim scenetele prezentate la TV de Gabriel Resources sau semnalele firave ale ONG-urilor. Astazi am vizitat Rosia Montana, descoperind un real spaghetti western.

The bad – Rosia Montana Gold Corporation. Sunt prezenti in viata locala a comunei Rosia, restaurand biserici, primarii, casele angajatilor si punandu-si amprenta, semnatura pe afise / pancarte frumos lucrate la departamentul lor de PR. Gardurile sunt vopsite frumos, orice este tras cu var de un alb imaculat. Peste tot se lucreaza, peste tot sponsorizeaza corporatia. Toti angajatii gasiti local sunt imbracati in uniforme bine colantate, din care sa reiasa un mesaj cat mai atragator. Verdict: the bad is in a dormant state … but beware.

The good – ONG-urile lupta intr-un razboi deja pierdut. Nu au vocea suficient de puternica pentru o Romanie prea putin “civica”. Nu au nici resursele sa isi amplifice aceasta voce.

The ugly – minerul este intr-o situatie mult prea dramatica si ingrata. Este fortat sa supravietuiasca si sa accepte acest targ marsav al corporatiei. Pentru el nu mai exista alta cale. Nu are incotro.

In rest, cu bine si rele, va prezint Rosia Montana 2012. Gold Corporation sau fara corporation.

Comments

comments

Leave a Reply